Elas Digitais e o Pensamento computacional ao Alcance da Mão

Autores

  • Caroline Reis Vieira Santos Rauta Departamento do Ensino, Pesquisa e Extensão – Área Formação Geral Instituto Federal de Santa Catarina Gaspar, SC, Brasil
  • Maykon Chagas de Souza Departamento do Ensino, Pesquisa e Extensão – Área Informática Instituto Federal de Santa Catarina Gaspar, SC, Brasil
  • Isabela Reinhold Curso Técnico em Informática Integrado ao Ensino Médio Instituto Federal de Santa Catarina Gaspar, SC, Brasil
  • Maria Isabel Medina Basi Curso Técnico em Informática Integrado ao Ensino Médio Instituto Federal de Santa Catarina Gaspar, SC, Brasil
  • Elisa Vitória Alberto Departamento do Ensino, Pesquisa e Extensão – Área Formação Geral Instituto Federal de Santa Catarina Gaspar, SC, Brasil
  • Vitória Lemos Soares e Extensão – Área Formação Geral Instituto Federal de Santa Catarina Gaspar, SC, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.14210/cotb.v14.p530-534

Resumo

ABSTRACT
Games can be a valuable tool for the teaching and learning
process. This project aimed to offer workshops on computational
thinking for youngsters between 9 and 16 years-old. The
unplugged approach was adopted in order to include participants
whose institutions do not have access to internet. The one-and-ahalf
hour workshops were offered during 4 months – 1 per month
– in three public institutions for approximately 40 people. Both
participants and educators who work in these institutions have
shown interest in the activities offered and provided positive
feedback.

Downloads

Publicado

03-05-2023

Edição

Seção

Concurso de Trabalhos Técnicos