• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Janeiro - Abril 2016

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles
    Reviews

    Inicial Notes

    Notas Iniciais

    p. 1-1

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    SPECTATOR AND COMMON LINK: INVENTION AND TRANSFORMATIONS

    Agnès Lontrade
    p. 02-21

    PDF (Português (Brasil))


    THE FEMINIST MOVEMENT IN BRAZIL AND LATIN AMERICA: REFLECTIONS ON EDUCATION AND WOMEN

    Amanda Motta Castro, Rita de Cassia Fraga Machado
    p. 22-39

    PDF (Português (Brasil))


    NON-SCHOOL EDUCATION: TERMINOLOGICAL DISCUSSION AND MAPPING OF FACTORS UNDERLYING THE TRENDS

    Marcos Francisco Martins
    p. 40-61

    PDF (Português (Brasil))


    MATHEMATICS EDUCATION AND POWER: A STORY AGAINST THE GRAIN

    Carmem Lucia Artioli Rolim
    p. 62-77

    PDF (Português (Brasil))


    TRADITIONAL COMMUNITIES AND PREJUDICE: SUBSIDIES FOR TEACHER TRAINING

    Fábio Fernandes Villela
    p. 78-97

    PDF (Português (Brasil))


    DEVELOPMENTAL TEACHING: AN POSSIBILITY FOR OVERCOMING THE EMPIRICAL REALIST ONTOLOGICAL PERSPECTIVE IN THE AREA OF PHYSICAL EDUCATION

    Vidalcir Ortigara, Maurício Abel Coral
    p. 98-116

    PDF (Português (Brasil))


    CONSTITUENT ELEMENTS OF CHILDHOOD EXPERIENCE

    Sandro Vinicius Sales dos Santos
    p. 117-142

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    PROFESSORES EM RESIDÊNCIA PEDAGÓGICA: ESTÁGIO PARA ENSINAR MATEMÁTICA

    Iara Zimmer
    p. 143-146

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.