• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Janeiro - Abril de 2007

    ISSN: 1519-8227 (versão impressa)

    ISSN: 1984-7114 (versão eletrônica)

    Select the section to browse to the articles:

    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Teacher’s section
    Reviews
    Enterviews

    Editorial

    Editorial

    revista Contrapontos
    p. 3-6

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    THE STATE, EDUCATIONAL POLICIES AND AN OBSESSION WITH ASSESSMENT

    Almerindo Janela Afonso
    p. 11-22

    PDF (Português (Brasil))


    CRITICAL ANALYSIS OF PUBLIC EVALUATION POLICIES: the managers’ voice

    Mere Abramowicz
    p. 23-41

    PDF (Português (Brasil))


    LEARNING ASSESSMENT IN HIGHER EDUCATION: questions that arise from the teaching practice

    Amândia Maria de Borba, Cássia Ferri, Regina Célia Linhares Hostins
    p. 43-54

    PDF (Português (Brasil))


    THE NATIONAL SECONDARY EDUCATION EXAMINATION (ENEM): what do secondary education teachers reveal about this assessment

    Beatriz Maria Boéssio Atrib Zanchet
    p. 55-69

    PDF (Português (Brasil))


    A POSSIBLE ROUTE FOR THE CONSTRUCTION OF FORMS OF RECORDING EDUCATIONAL SSESSMENT

    Helvia Tomaselli Krause
    p. 71-90

    PDF (Português (Brasil))


    DESCRIPTIVE OPINIONS ON LEARNING ASSESSMENT: Their content and the process of elaboration

    Cintia Metzner de Sousa
    p. 91-105

    PDF (Português (Brasil))


    PERFORMANCE ASSESSMENT OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS: A route to professional development?

    Márcia Roseli da Costa
    p. 107-127

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHING TRAINING LINKED TO PUBLIC SCHOOLS: giving (new) meaning to the pedagogical practice of teachers

    Esther Hermes Lück, Erly Maria de Carvalho e Silva
    p. 131-146

    PDF (Português (Brasil))


    THE SEARCH FOR A MORE INTEGRATED VISION OF ADULT EDUCATION THEORIES DIALOG BETWEEN AUTHORS

    Márcia Zampieri Grohmann
    p. 147-167

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    THE INSTITUTIONALIZATION OF PUBLIC SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE SOCIAL CRISIS OF THE 19TH CENTURY

    Sueli Ribeiro Comar, Aparecida Marcianinha Pinto
    p. 171-181

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    EDUCAÇÃO NÃO ESCOLAR: refletindo sobre práticas para uma (outra) epistemologia da pedagogia social

    Dinora Tereza Zucchetti, Eliana Perez Gonçalves de Moura
    p. 185-199

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    A POSSIBILIDADE DE UM NOVO DISCURSO SOBRE AS CIÊNCIAS

    Giane Maria de Souza
    p. 203-205

    PDF (Português (Brasil))


    PENSAMENTO SISTÊMICO

    Daniella Boppré de Athayde Abram
    p. 207-209

    PDF (Português (Brasil))


    Enterviews

    Entrevista com Dermeval Saviani

    revista Contrapontos
    p. 213-220

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.