• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Janeiro - Abril de 2009

    ISSN: 1984-7114 

    Select the section to browse to the articles:

    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Teacher’s section

    Editorial

    Esta edição

    revista Contrapontos
    p. 1-3

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    Analysis of educational policies: brief theoretical and methodological considerations

    Jefferson Mainardes
    p. 4-16

    PDF (Português (Brasil))


    Currículo, formas de controle e produção de fronteiras da inclusão/exclusão

    Ruth Pavan
    p. 17-29

    PDF (Português (Brasil))


    A diagonal reading: The relationships between diagnosis and school inclusion of subjects with autism and childhood psychosis

    Carla K. Vasques
    p. 30-42

    PDF (Português (Brasil))


    Educational research in Brazil: trends and perspectives

    Liliana Soares Ferreira
    p. 43-54

    PDF (Português (Brasil))


    Environmental education and teaching of Sciences in public Schools of Alagoas

    Marlécio Maknamara
    p. 55-64

    PDF (Português (Brasil))


    Rethinking the teaching of literature in Secondary Education: text-reader interaction as the center

    Flávia Brocchetto Ramos, Taciana Zanolla
    p. 65-80

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    Discussions on the neutrality in Education: the ideological formation of discourse in Veja magazine

    Daniel Calbino, Mariana Mayumi Pereira Souza, Ana Paula Paes de Paula, Alexandre de Pádua Carrieri
    p. 81-94

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    Readings in the first person plural

    Danusia Apparecida Silva
    p. 95-105

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.