• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Infância, Cultura e Práticas Docentes

    Janeiro - Abril 2014

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Reviews

    Inicial Notes

    SUMÁRIO

    p. 1-1

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    EDITORIAL

    Comissão Editorial
    p. 2-3

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    PERCEPTIONS OF KINDERGARTEN TEACHERS REGARDING SYSTEMIC CONSTRAINTS ON TEACHING AND LEARNING

    Javier Gonzalez
    p. 4-28

    PDF (Português (Brasil))


    FROM TEXTUAL ANALYSIS TO THE UN DERSTAN DIN G OF MEANING: TEA CHER EDUCATION FOR EARLY CHILDHOOD IN COLOM BIA

    Adriana Pineda Robayo, Célia de Fátima Rosa da Veiga, Vera Lucia Felicetti
    p. 29-43

    PDF (Português (Brasil)) PDF (Português (Brasil))


    ARTICLES IN SCIENTIFIC JOURNALS THAT ADDRESS PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS OF CHILDREN WITH DISABILITIES

    Munique Massaro, Elieuza Aparecida de Lima
    p. 44-61

    PDF (Português (Brasil))


    TRAINING IN ART/CULTURE: LEVERAGING EDUCATIONAL PRACTICES FOR CHILDREN

    Silvia Sell Duarte Pillotto, Letícia Ribas Diefenthaeler Bohn, Patrícia Kricheldorf Hermes de Araújo
    p. 62-79

    PDF (Português (Brasil))


    PROFESSIONAL KNOWLEDGE OF TEACHERS AND ADMINISTRATORS OF DAY CARE AND PRE-SCHOOLS

    Maévi Anabel Nono, Raiza Fernandes Bessa de Oliveira
    p. 80-94

    PDF (Português (Brasil))


    THE SOCIOLOGY OF CHILDHOOD AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION: ANOTHER LOOK AT CHILDREN AND THEIR CULTURES

    José Milton de Lima, Tony Aparecido Moreira, Márcia Regina Canhoto de Lima
    p. 95-110

    PDF (Português (Brasil))


    CHILDREN’S CULTURES AND THEIR RELATIONSHIPS OF INTERDEPENDENCE WITH THE SCHOOL CULTURE

    Nélio Eduardo Spréa, Marynelma Camargo Garanhani
    p. 111-126

    PDF (Português (Brasil))


    BODY AND MOVEMENT: A LOOK AT TEACHING PRACTICES AND QUALITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

    Nara Rejane Cruz de Oliveira
    p. 127-142

    PDF (Português (Brasil))


    SUMMONS OF THE CHILD BODY IN EDUCATION - MATHEMATICS LEARNING DURING THE PROGRESSIVE SCHOOL

    Leonidas Roberto Taschetto, Claudia Glavam Duarte
    p. 143-154

    PDF (Português (Brasil))


    CULTURES OF CHILDHOOD: A VIEW FROM CINEMA

    Romilson Martins Siqueira, Paula Camila Pires Cabral
    p. 155-169

    PDF (Português (Brasil))


    CONTRIBUTIONS TO THE HISTORY OF RURAL CHILDHOOD EDUCATION IN BRAZIL

    Dynara Martinez Silveira, Conceição Paludo
    p. 170-185

    PDF (Português (Brasil))


    GENDER IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: DIFFERENTIATING BOYS AND GIRLS BASED ON THE MEANING OF EXTERNAL MARKERS

    Juliana Lopes Garcia, Carlos Toscano
    p. 186-202

    PDF (Português (Brasil))


    GRAPHIC HUMOR AND ENVIRONMENTAL EDUCATION: HUMOR AND CREATIVITY IN PEDAGOGICAL PRACTICES WITH CHILDREN

    Wagner Valente dos Passos, Elisabeth Brandão Schmidt
    p. 203-219

    PDF (Português (Brasil))


    THE INTERPRETATION OF CHILDHOOD AESTHETICS IN ROUSSEAU AND BENJAMIN

    Rosana S de Moura
    p. 220-233

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    O MUNDO FEÉRICO E SUAS RELEITURAS NA CONTEMPORANEIDADE

    Eliane Santana Dias Debus
    p. 234-237

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.