• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Maio - Agosto de 2006

    ISSN: 1519-8227 (versão impressa)

    ISSN: 1984-7114 (versão eletrônica)

    Select the section to browse to the articles:

    Articles
    Academic Reflections
    Teacher’s section
    Reviews
    Enterviews

    Articles

    Imitation and language: a Wallonian perspective

    Ione Collado Pacheco Dourado, Angélica do Rocio Carvalho Silva, Maria Cristina Scavazza, Mário Destro Monteiro
    p. 205-219

    PDF (Português (Brasil))


    DISCURSIVE GENRE FOR PRACTICES OF READING AT HOME AND IN THE SCHOOL, FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS IN INITIAL GRADES

    Rosana Mara Koerner
    p. 221-233

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHING AND LEARNING: discourse analysis as a research technique

    Martha Abrahão Saad Lucchesi, Eliana Branco Malanga
    p. 235-247

    PDF (Português (Brasil))


    CYBERLITERATURE: art or storehouse?

    Adair de Aguiar Neitzel
    p. 249-261

    PDF (Português (Brasil))


    THE LANGUAGE OF CHEMISTRY: MODALIZATION AND CAUSALITY IN DIDACTIC TEXTS

    Maria José Bocorny Finatto, Rafaela Guimarães Barbosa, José Claudio Del Pino
    p. 263-280

    PDF (Português (Brasil))


    CHILDREN’S LITERATURE AND ITS ISSUES (sources, modalities, orality)

    Maurício Silva
    p. 281-291

    PDF (Português (Brasil))


    PRACTICES OF READING AND WRITING: a brief note on the relationship between the verbal and the non-verbal

    Manoel Luiz Gonçalves Correa
    p. 293-302

    PDF (Português (Brasil))


    THE MEDIA CULTURE INFLUENCING TEACHER’S SUBJECTIVITY IN THE HISTORY CLASS

    Renata Aparecida Rosa
    p. 305-318

    PDF (Português (Brasil))


    KNOWLEDGE SCHEMES: one of the routes to accessing teacher subjectivity

    Ademir José Rosso, Maria Virgínia Bernardi Berger
    p. 319-337

    PDF (Português (Brasil))


    NEW TEACHERS AND THE TEACHING OF MATHEMATICAL CONCEPTS

    Maévi Anabel Nono, Maria da Graça Nicoletti Mizukami
    p. 339-356

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    Uma abordagem pedagógico-crítica do filme "Spanglish" em contexto de ensino e de aprendizagem de língua estrangeira

    Raquel Silvano Almeida, Teresa Kazuko Teruya
    p. 359-365

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    Tempos, espaços e o disciplinamento dos corpos nas práticas escolares

    Mirtes Lia Pereira Barbosa, Rodrigo Saballa de Carvalho
    p. 369-379

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    Uma espiadela além-mar: a literatura contemporânea para as crianças em Portugal através de Dez réis de gente... e de livros - notas sobre literatura infantil,

    Eliane Santana Dias Debus
    p. 383-385

    PDF (Português (Brasil))


    Enterviews

    ENTREVISTA RUTH ROCHA

    Giba Colzani
    p. 389-392

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.