• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Janeiro - Março 2017

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles

    Inicial Notes

    NOTAS INICIAIS

    p. 1-1

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    INITIAL TEACHER TRAINING: EXPERIENCES AND NEEDS PERCEIVED IN UNDERGRADUATES

    Adelar Aparecido Sampaio, Claus Dieter Stobäus
    p. 02-20

    PDF (Português (Brasil))


    IMAGES OF TEACHING AMONG UNDERGRADUATE STUDENTS: COMMON AND TRANSGRESSIVE VISUALITIES

    Maria Emilia Sardelich
    p. 21-46

    PDF (Português (Brasil))


    COLLECTIVE CURRICULAR DEVELOPMENT IN TEACHER TRAINING FOR SPECIAL EDUCATION

    Rosana Carla do Nascimento Givigi, Juliana Nascimento de Alcântara, Solano Sávio Figueiredo Dourado, Marcus Valerius da Silva Peixoto, Amanda Fernandes da Silva
    p. 47-70

    PDF (Português (Brasil))


    INCLUSION IN THE CHILDHOOD EDUCATION: CASE STUDY OF A CHILD WITH VISUAL IMPAIRMENT

    Keuri Costa Carvalhais da Rocha, Erica Aparecida Garrutti
    p. 71-93

    PDF (Português (Brasil))


    MONTEIRO LOBATO AND THE NEW SCHOOL IDEAL: A SCHOOL MODEL IN THE SÍTIO DO PICA-PAU AMARELO

    Maria Cristina Gomes Machado, Laís Pacifico Martineli
    p. 94-116

    PDF (Português (Brasil))


    FEDERAL INSTITUTES OF EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY AS A LOCUS FOR TEACHER TRAINING IN BASIC EDUCATION, IN THE CONTEXT OF THE OFFER OF STRICTO SENSU POSTGRADUATE COURSES

    Carina Gomes Messias Alves, José Claudio Del Pino, Vidiane Casimiro da Silva, Eduardo Josimar das Neves Alves
    p. 117-137

    PDF (Português (Brasil))


    THE INFLUENCE OF CULTURAL CAPITAL AND SYMBOLIC VIOLENCE IN SCHOOL DROPOUT

    Lee Elvis Siqueira de Oliveira, Gildo Volpato
    p. 138-159

    PDF (Português (Brasil))


    GENDER: REPRESENTATIONS OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS

    Fabio Luiz Silva, Cyntia Simioni França
    p. 160-176

    PDF (Português (Brasil))


    EDUCATIONAL PROPOSALS IN THE EARLY TWENTIETH CENTURY: PROSPECTS FOR A CHANGING SOCIETY

    Jeovania Fabro Tomazi, André Paulo Castanha
    p. 177-193

    PDF (Português (Brasil))


    WHAT ARE MY EVALUATION SKILLS? THE DESIGN OF A SELF-ASSESSMENT TOOL FOR PRIMARY EDUCATION TEACHERS IN CHILE

    Carolina Quirós Domínguez
    p. 194-216

    PDF (Español (España))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.