• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Abril - Junho 2017

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles
    Academic Reflections

    Inicial Notes

    NOTAS INICIAIS

    p. 217-217

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    DEMOCRATIC CITIZENSHIP: THE PEDAGOGY OF SOCIAL SCIENCES IN PUBLIC SCHOOLS

    William Guedes Cortezia
    p. 218-245

    PDF


    THEORY OF HUMAN CAPITAL AND THE PRODUTIVIST CONCEPT IN BRAZILIAN EDUCATION: EAD IN FOCUS

    Fernanda Cruvinel Pimentel, Raquel de Almeida Moraes
    p. 246-267

    PDF (Português (Brasil))


    PEDAGOGICAL TRAINING OF TEACHERS IN HIGHER EDUCATION: EXPERIENCES AND POSSIBILITIES

    Daniele Simões Borges, Gionara Tauchen
    p. 268-289

    PDF (Português (Brasil))


    SPECIAL EDUCATION AS A FIELD OF KNOWLEDGE AND POWER IN SCHOOL INCLUSION POLICIES

    Márcia Lise Lunardi-Lazzarin, Simoni Timm Hermes
    p. 290-311

    PDF (Português (Brasil))


    CREATIVE CONCEPTS IN THE EDUCATIONAL CONTEXT: A NEW FORMATIVE VIEW

    Maria José da Silva Morais, Maria José de Pinho
    p. 312-334

    PDF (Português (Brasil))


    SOCIAL REPRESENTATIONS OF THE MUSIC LESSON IN THE 9TH YEAR OF ELEMENTARY SCHOOL: ENJOYMENT AND LEARNING

    Rafael Dalalíbera Rauski, Ademir José Rosso
    p. 335-352

    PDF (Português (Brasil))


    PIBID AND THE CONSTITUTION OF THE TEACHER: KNOWLEDGE NECESSARY FOR THE TEACHING PROFESSION

    Marta Regina Brostolin, Evelyn Aline da Costa de Oliveira
    p. 353-370

    PDF (Português (Brasil))


    THE FORMATION OF CHILDREN’S EDUCATION PROFESSIONALS IN THE MUNICIPALITY OF GUARAPUAVA-PR BRAZIL: CHALLENGES FACING PUBLIC POLICIES

    Aliandra Cristina Mesomo Lira, Jane Maria de Abreu Drewinski, Jáima Pinheiro de Oliveira
    p. 371-394

    PDF (Português (Brasil))


    SMALL TOWNS: A PRELIMINARY ANALYSIS AND RESEARCH OF BASIC MUNICIPAL EDUCATION INFORMATION-MUNIC 2014

    Vitor Hugo Pissaia, Carlos da Fonseca Brandão
    p. 395-415

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    REFLECTIONS ON TEACHER EDUCATION: ITS DETERMINANTS AND IDENTITY IMPLICATIONS

    Carla Natalina da Silva Fernandes, Fernanda Bergamini Vicentine, Natália Michelato Silva, Tassia Aparecida Martins Carvalho, Tainy Benassi Mundin, Maria Conceição Bernado de Mello Souza, Fernanda Santos Nogueira Goes, Marta Angélica Iossi Silva
    p. 416-425

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.