• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Maio - Agosto de 2007

    ISSN: 1519-8227 (versão impressa)

    ISSN: 1984-7114 (versão eletrônica)

    Select the section to browse to the articles:

    Editorial
    Articles
    Teacher’s section

    Editorial

    Editorial

    revista Contrapontos
    p. 227-230

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    COGNITION AND AFFECTION IN THE LEARNING OF SCHOOL MATHEMATICS: the role of beliefs and emotions in determining attitudes

    Helga Loos
    p. 235-253

    PDF (Português (Brasil))


    PSYCHOLOGY AND (IN) CONTEXTS OF FORMAL SCHOOLING: practices of domination and (re)invention of life

    Andréa Vieira Zanella, Susana Inês Molon
    p. 255-268

    PDF (Português (Brasil))


    EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND THE EVOLUTION OF EDUCATIONAL CURRENTS: the contributions of cognitive psychology

    Dilmeire Sant’Anna Ramos Vosgerau
    p. 269-281

    PDF (Português (Brasil))


    HISTORICAL AND CULTURAL PSYCHOLOGY: recommendations for a Marxist reading of Vygotsky

    Maurilene do Carmo, Susana Jimenez
    p. 283-297

    PDF (Português (Brasil))


    WALLON AND EDUCATION: an integrated view of the teacher and the student

    Ana Maria Gimenes Corrêa Calil
    p. 299-311

    PDF (Português (Brasil))


    PSYCHOLOGY OF EDUCATION IN TEACHER EDUCATION

    Edson Sayeg
    p. 313-323

    PDF (Português (Brasil))


    PSYCHOLOGY OF EDUCATION: constructing new orientations for the process of teacher education

    Eda Maria de Oliveira Henriques
    p. 325-338

    PDF (Português (Brasil))


    PSYCHOSOCIAL PROCESSES IN TEACHER EDUCATION: a field of research in educational psychology

    Marli E. D. A. de André, Vera M. N. de S. Placco
    p. 339-346

    PDF (Português (Brasil))


    A construção de conhecimentos pertinentes na educação escolar com base no paradigma da complexidade

    Celso José Martinazzo
    p. 347-363

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHERS’ THINKING: study premises and dimensions

    Anadja Marilda Gomes Braz
    p. 365-380

    PDF (Português (Brasil))


    THE RESIGNIFICATION OF TEACHER TRAINING BASED ON AESTHETIC EXPERIENCES

    Luciane Maria Schlindwein, Maria Luiza Passos Soares
    p. 381-391

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHING PSYCHOLOGY IN HIGHER EDUCATION COURSES: investigating the challenges

    Roberta Gurgel Azzi, Patrícia C. Albieri de Almeida, Luiza Cristina Mauad Ferreira
    p. 393-404

    PDF (Português (Brasil))


    MPROVING EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN GUINEA-BISSAU: in a process of training, supervision and assessment

    Gabriela Portugal, Ana Paula Aveleira
    p. 407-423

    PDF (Português (Brasil))


    LEARNING IN SCHOOL: the concretization of meanings

    Anelise Donaduzzi, Maria Helena Cordeiro
    p. 425-439

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    A COMPLEXA DINÂMICA DAS RELAÇÕES SOCIAIS ESTABELECIDAS ENTRE OS ADULTOS E AS CRIANÇAS E ESTAS ENTRE SI NO INTERIOR DA CRECHE

    Altino José Martins Filho
    p. 455-474

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.