• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Maio - Agosto de 2009

    ISSN: 1984-7114 

    Select the section to browse to the articles:

    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Teacher’s section
    Reviews
    Enterviews

    Editorial

    Educação em diferentes contextos

    Comissão Editorial
    p. 1-2

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    Teacher education and the sociological theory of Pierre Bourdieu: a possible interface for research in Education

    Cristina Carta Cardoso de Medeiros
    p. 3-16

    PDF (Português (Brasil))


    The tension between popularization and erudition in scientific divulgation

    Altair Alberto Fávero, Carme Regina Schons
    p. 17-33

    PDF (Português (Brasil))


    The relations between education and complexity in a globalized society: impacts for the formation of a critical reader

    Renata Araújo Jatobá de Oliveira, Janssen Felipe da Silva
    p. 34-50

    PDF (Português (Brasil))


    A study of the pedagogical work of YAE teachers

    Emmanuel Ribeiro Cunha
    p. 51-65

    PDF (Português (Brasil))


    A Educação Bioética no Ensino Fundamental: um estudo a partir da LDB e dos PCNs

    Maria Isabel Alves Dumaresq, Margareth Rose Priel, Margaréte May Berkenbrock Rosito
    p. 66-76

    PDF (Português (Brasil))


    Animal experimentation at the Federal University of Goiás: elements for a critical approach

    Thales A Tréz, Priscila Camargo Reis
    p. 77-89

    PDF (Português (Brasil))


    Gender and Education: The delimitation of spaces and construction of stereotypes

    Carolina Riente Andrade, Amon Narciso Barros
    p. 90-103

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    Sustainability in Brazilian higher education: some elements based on the practice of environmental education in universities

    Fatima Elizabeti Marcomin, Alberto Dias Silva
    p. 104-117

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    Inclusion: Still an Evolving Term from an International Perspective

    Lilia Dibello
    p. 118-140

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    Escola Analógica – Cabeças Digitais: O cotidiano escolar frente às Tecnologias Midiáticas de Informação e Comunicação

    Maria Lucia de Amorim Soares
    p. 141-144

    PDF (Português (Brasil))


    Enterviews

    Interview Kurt Meredith

    Comissão Editorial
    p. 145-149

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.