• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Setembro - Dezembro 2014

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Academic Reflections

    Inicial Notes

    SUMÁRIO

    p. 403-403

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    EDITORIAL

    Comissão Editorial
    p. 404-406

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    JEAN-PAUL SARTRE AND PAULO FREIRE: ARTICULATION BETWEEN EXISTENCIALIST FREEDOM AND LIBERTARIAN EDUCATION

    Janine Moreira, Marisa de S. Thiago Rosa
    p. 407-424

    PDF (Português (Brasil))


    THE NON-VERBAL DIMENSION IN LITERARY BOOKS FOR CHILDREN

    Flávia Brocchetto Ramos, Ana Paula Mathias de Paiva
    p. 425-447

    PDF (Português (Brasil))


    NEW PERSPECTIVES FOR THE PEDAGOGIES OFOF GENDER IN EARLY CHCHILDHOOD EDUCATION

    Denise Regina Quaresma da Silva, Bruna Bertuol
    p. 448-463

    PDF (Português (Brasil))


    LIFE STORIES IN EDUCATION AL RESEARCH: EMERGING QUESTIONS

    Celia Beatriz Piatti, Sônia Cunha Urt
    p. 464-478

    PDF (Português (Brasil))


    SCHOOL AS AN OBJECT OF QUESTIONING AND ITS DYNAMIC UNDERSTANDING

    Nilda Stecanela, Mariana Selbach Castilhos
    p. 479-494

    PDF (Português (Brasil))


    CONTINUING TRAINING OF TEACHERS OF THE FINAL YEARS OF BASIC EDUCATION: EDUCATIONAL NEEDS

    Mônica Schüler Menslin, Márcia de Souza Hobold
    p. 495-511

    PDF (Português (Brasil))


    CONTINUING EDUCATION OF TEACHERS IN SERVICE FROM A PERSPECTIVE OF THE ECOLOGICAL APPROACH OF HUMAN DEVELOPMENT

    Juliana Aquino Machado, Maria Angela Mattar Yunes, Gilberto Ferreira da Silva
    p. 512-526

    PDF (Português (Brasil))


    SENDING LETTERS. EDUCATIONAL PRACTICES AND CREATION IN ESCRILEITURAS

    Emília Carvalho Leitão Biato, Aline Campos, Vanessa Proença, Vithória Duarte, Silas Borges Monteiro
    p. 527-541

    PDF (Português (Brasil))


    YOUTH AT SCHOOL: TEACHERS’ VOICES AND MEANINGS

    Doris Maria Luzzardi Fiss, Lucas Carboni Vieira
    p. 542-568

    PDF (Português (Brasil))


    TECHNOLOGICAL HIGHER EDUCATION AND TEACHING IDENTITY

    Paulo Fossatti, Suzana Trevisan
    p. 569-585

    PDF (Português (Brasil))


    THE NATIONAL CURRICULUM GUIDELINES FOR THE EDUCATION COURSE: POSSIBLE DIRECTIONS

    Márcia Cossetin, Ivete Janice de Oliveira Brotto, Carla Ramos de Paula
    p. 586-600

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHER TRAINING AND THE CRISIS OF NATIONAL EDUCATION: THE POLITICAL-PEDAGOGICAL PROJECT

    Terezinha Oliveira
    p. 601-617

    PDF (Português (Brasil))


    FULL-TIME EDUCATION AND THE PROGRAM “MAIS EDUCAÇÃO” (MORE EDUCATION): LEVELS OF PROXIMITY AND DISTANCE OF BRAZILIAN REGIONS IN RELATION TO THE GOALS AND AIMS SET BY THE LEGAL FRAMEWORK IN THE NEW NATIONAL EDUCATION PLAN (“PNE”)

    Cláudia da Mota Darós Parente
    p. 618-633

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    SEXUALITY AND CHILDHOOD: CONTRIBUTIONS OF SEX EDUCATION IN FACE OF THE EROTIZATION OF CHILDREN IN THE MEDIA

    Fernanda Reis, Luci Regina Muzzeti, Andreza Marques de Castro Leão
    p. 634-650

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.