• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Temas Contemporâneos da Educação

    Maio - Agosto de 2010

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Academic Reflections

    Inicial Notes

    Sumário

    p. 99-101

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    Temas Contemporâneos da Educação

    Comissão Editorial
    p. 102-104

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    Gender and Teacher Training: contributions of a pedagogical intervention process

    Fabiane Freire França, Geiva Carolina Calsa
    p. 105-112

    PDF (Português (Brasil))


    Provocations in the fi eld of History: Nietzsche and Foucault, thinkers of the present

    Paula Corrêa Henning, Kamila Lockmann
    p. 113-120

    PDF (Português (Brasil))


    For an ethic of care and sensitivity: building relationships within post-modernity

    Clóvis Trezzi, Margaréte May Berkenbrock-Rosito
    p. 121-128

    PDF (Português (Brasil))


    Compulsory Education in the Brazilian Constitutions and its Education Laws

    Esméria de Lourdes Saveli
    p. 129-146

    PDF (Português (Brasil))


    Education for intercultural citizenship: contributions in the research group dynamic

    Gilberto Ferreira da Silva, Flor Angeles Cabrera Rodríguez
    p. 147-155

    PDF (Português (Brasil))


    Police and Schools: settling differences

    Edna Miranda Ugolini Santana, Candido Alberto da Costa Gomes
    p. 156-165

    PDF (Português (Brasil))


    Senior Citizens, Birth rates, and Environmental Education, from an Intergenerational and Arendtian Perspective

    Ademir José Rosso, Franciely Ribeiro dos Santos
    p. 166-176

    PDF (Português (Brasil))


    Colégio Agrícola Nilo Peçanha: management and socioenvironmental competences in the training of the Environmental Technician

    Victor de Araujo Novicki, Sara Rozinda Martins Moura Sá dos Passos
    p. 177-185

    PDF (Português (Brasil))


    THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL ATTITUDES AMONG SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS IN TEACHER EDUCATION

    Sarah Selmer
    p. 186-196

    PDF (Português (Brasil))


    Complex Thought and School Education in the Planetary Era

    Celso José Martinazzo
    p. 197-208

    PDF (Português (Brasil))


    University and training in multicultural environmental education: initial refl ections

    Angélica Góis Morales, Maria do Rosário Knechtel
    p. 209-217

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    People with high ability/gifted adults: memories of the schooling process

    Bárbara Martins de Lima Delpretto
    p. 218-235

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.