• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Vol. 14 No. 2 (2014)

    Maio - Agosto 2014

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Enterviews

    Inicial Notes

    SUMÁRIO

    p. 238-238

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    EDITORIAL

    Comissão Editorial
    p. 239-240

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    A STUDY OF TRAINING NEEDS IN UNIVERSITY RESEARCH AND TEACHING PRACTICE AMONG DOCTORATE STUDENTS DURING SUPERVISION

    David López Aguilar, Manuel Delgado García, Juan Llanes Ordóñez, Roberto Franchy Hernández
    p. 241-258

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHER EDUCATION: CULTURAL-HISTORICAL THEORY AND ITS PEDAGOGICAL IMPLICATIONS

    Suely Amaral Mello, Andreia Maria Cavaminami Lugle
    p. 259-274

    PDF (Português (Brasil))


    THE RECREATIONAL DIMENSION CHALLENGES TEACHING PRACTICE IN THE FIRST YEAR OF THE NINE-YEAR BASIC EDUCATION

    Daniele Ramos de Oliveira, Célia Maria Guimarães
    p. 275-288

    PDF (Português (Brasil))


    PERCEPTIONS OF UNDERGRADUATES AND BASIC EDUCATION TEACHERS ON BOOKS AND VIDEOS PREPARED FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL COGNITIVE THEORY

    Roberta Gurgel Azzi, Daniela Couto Guerreiro_Casanova, Marilda Aparecida Dantas, Marcos de Toledo Benassi
    p. 289-305

    PDF (Português (Brasil))


    CONTEXTS AND AGENDAS FOR CONTINUING TEACHER EDUCATION: A LONGITUDINAL CASE STUDY

    Rosimar Serena Siqueira Esquinsani, Valdocir Antonio Esquinsani
    p. 306-321

    PDF (Português (Brasil))


    RESILIENCE AND EDUCATION: THEORETICAL AND PRACTICAL CONTRIBUTIONS TO TEACHING

    Carla da Conceição Lettnin, Jamile Zacharias, Aline Rocha Mendes, Karina Pacheco Dohms, Juan José Mouriño Mosquera, Claus Dieter Stobäus
    p. 322-338

    PDF (Português (Brasil))


    SCHOOL SOCIALIZATION, NON-SCHOOL EDUCATION, FORMATION AND CONFORMITY OF SUBJECTS

    Eliana P. G. Moura, Dinora Tereza Zucchetti
    p. 339-352

    PDF (Português (Brasil))


    SEARCHING FOR FERTILE THINKING THROUGH THE ACT OF WRITING: A TASK FOR PEDAGOGIC COORDINATORS OF BASIC EDUCATION

    Lúcia Schneider Hardt, Neide Martins Arrias
    p. 353-366

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHER’S PERSONAL CHARACTERISTICS WHICH PROMOTE SCHOOL INCLUSION OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

    Gislaine Semcovici Nozi, Célia Regina Vitaliano
    p. 367-383

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    MAIN RESEARCH PARADIGMS FOR THE AREA OF EDUCATION IN BRAZIL

    Alfons Heinrich Altmicks
    p. 384-397

    PDF (Português (Brasil))


    Enterviews

    INTERVIEW WITH ANNE KUPIEC

    Adair de Aguiar Neitzel
    p. 398-402

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.