• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Pesquisas e Práticas de Ensino: abordagens nas diferentes áreas do conhecimento

    Janeiro - Abril de 2010

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Reviews

    Inicial Notes

    Sumário

    p. 1-4

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    Pesquisas e Práticas de Ensino: abordagens nas diferentes áreas do conhecimento

    Comissão Editorial
    p. 5-6

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    Mediators and mediation: inclusion in mathematics classes

    Ana Lúcia Manrique, Guilherme Lazarini Ferreira
    p. 7-13

    PDF (Português (Brasil))


    Geography education in Brazil: official prescriptions in neoliberal times

    Genylton Odilon Rêgo da Rocha
    p. 14-18

    PDF (Português (Brasil))


    Vamos Brincar De Que? Reflexões Sobre a Brincadeira De Papéis Sociais Como Conteúdo Da Mediação Pedagógica Com A Infância

    Marilandi Maria Mascarello Vieira, Solange Maria Alves, Thais Regina Signor, Angela Zamoner, Letícia de Moura Faitão,
    p. 29-40

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHERS AS DECISION MAKERS: NARRATIVES OF POWER IN AN ERA OF STANDARDS

    David M. Callejo Pérez, Allison Swan Dagen
    p. 41-48

    PDF (Português (Brasil))


    Interactions between daily and philosophical concepts in Philosophy as a high school discipline

    Cleder Mariano Belieri, Marta Sueli de Faria Sforni, Maria Terezinha Bellanda Galuch
    p. 49-56

    PDF (Português (Brasil))


    Teaching Practice in Higher Education Teaching, from the students’ perspective

    Gilberto Ferreira da Silva
    p. 57-64

    PDF (Português (Brasil))


    Art and self-knowledge in the pedagogical use of masks – practice and research in the classroom

    Maristani Polidori Zamperetti
    p. 65-73

    PDF (Português (Brasil))


    ABC Tests: literacy in a kindergarten

    Giani Rabelo
    p. 74-81

    PDF (Português (Brasil))


    O “outro” na sala de aula: O cinema no ensino da história e cultura afro-brasileira na educação escolar

    Delton Aparecido Felipe, Teresa Kazuko Teruya
    p. 82-89

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    Teaching practice: a legitimate object of academic research?

    Graziela Giusti Pachane
    p. 90-94

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    Practical epistemology: teaching and scientifi c knowledge

    Verónica Zevallos
    p. 96-98

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.