• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Setembro - Dezembro de 2006

    ISSN: 1519-8227 (versão impressa)

    ISSN: 1984-7114 (versão eletrônica)

    Select the section to browse to the articles:

    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Teacher’s section
    Reviews
    Enterviews

    Editorial

    Editorial

    Comissão Editorial
    p. 403-405

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    The curriculum in pre-teacher service education: Commitment to the formation of a teacher-researcher

    Gizeli Luz, Verônica Gesser
    p. 413-422

    PDF (Português (Brasil))


    TRENDS IN SCIENTIFIC PRODUCTION IN ARTEDUCATION AND THE TRIANGULAR TEACHING PROPOSAL

    Maria Cristina Monteiro
    p. 423-434

    PDF (Português (Brasil))


    THE PRACTICE OF THE COORDINATOR-TEACHER FACED WITH CONFLICTS IN THE PUBLIC SCHOOL

    Léia Soares de Abreu
    p. 435-440

    PDF (Português (Brasil))


    THE PANOPTIC PERSPECTIVE OF VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS: Technical and pedagogical strategies for monitoring/controlling students

    Daniela Karine Ramos, Fabio Rafael Segundo
    p. 441-452

    PDF (Português (Brasil))


    THE TEACHER OF BLINF PUPILS: A STUDY ON SOCIAL REPRESENTATIONS

    Ida Mara Freire
    p. 453-476

    PDF (Português (Brasil))


    Condições e contradições do ensino-aprendizagem: reflexões acerca de uma pedagogia político-crítica em Paulo Freire no contexto de uma socioedade de consumo

    Sérgio Carvalho Benício de Mello, Adriana Tenório Cordeiro, Cíntia Cavalcanti de Melo Teixeira
    p. 477-494

    PDF (Português (Brasil))


    TECHNOLOGICAL SOCIETY: A NEW PARADIGM I FAVOR OF THE OLD ORDER?

    Susana Vasconcelos Jimenez, Regina Coele Queiroz Fraga, Deribaldo Santos
    p. 495-509

    PDF (Português (Brasil))


    “ESTILHAÇOS”: the construction of subjectivity

    Angela Derlise Stübe Netto
    p. 513-524

    PDF (Português (Brasil))


    THE PRESENCE OF A MERITOCRATIC CULTURE IN THE EDUCATION OF YOUNG PEOPLE AND ADULTS

    José Licínio Backes, Rute Vivian Ângelo Baquero, Ruth Pavan
    p. 525-539

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    TEACHING AND LEARNING: TEACHING AND LEARNING: a power relationship between teacher and student

    Adriana Bertoldi
    p. 543-552

    PDF (Português (Brasil))


    LIBERTARIAN PEDAGOGY: Anarchistic educational thinking

    Aracely Mehl Gonçalves
    p. 553-562

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    O PAPEL DA ESCOLA NA FORMAÇÃO DO CIDADÃO

    Arilene Maria Soares de Medeiros
    p. 565-574

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    PARA DECIFRAR O QUE DIZ A MÍDIA

    Laura Seligman
    p. 577-579

    PDF (Português (Brasil))


    Enterviews

    ENTREVISTA YVES DE LA TAILLE

    Rogério Christofoletti
    p. 583-592

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.