• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Julho - Setembro 2017

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles
    Teacher’s section

    Inicial Notes

    NOTAS INICIAIS

    p. 426-426

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    YOUNG MIGRANTS FACING THE CHALLENGE OF WORKING AND STUDYING

    Celia Regina Vendramini
    p. 427-440

    PDF (Português (Brasil))


    GENDER AND TEACHING: A VIEW FROM THE PERSPECTIVE OF PEDAGOGY STUDENTS

    Adriana Regina de Jesus, Rogerio da Costa
    p. 441-459

    PDF (Português (Brasil))


    NARRATIVES OF TEACHERS' TRAINING: EXPERIENCES IN SUPERVISED PRACTICE IN PHYSICAL EDUCATION

    Kezia Rodrigues Nunes, Silvana Ventorim
    p. 460-484

    PDF (Português (Brasil))


    MUNICIPAL EDUCATION COUNCILS: MONITORING AND EVALUATING MUNICIPAL EDUCATION PLANS RELATED TO THE PNE 2014-2024

    Donaldo Bello de Souza, Alzira Batalha Alcântara
    p. 485-508

    PDF (Português (Brasil))


    CONNECTIONS BETWEEN THE PEDAGOGICAL COURSE PROJECT AND THE ENADE STUDENT QUESTIONNAIRE

    Andrea Karla Ferreira Nunes, Everton Gonçalves Avila
    p. 509-528

    PDF (Português (Brasil))


    CURRICULAR ADVANCES IN INITIAL TEACHER TRAINING

    Elize Keller-Franco, Marcos Tarciso Masetto
    p. 529-551

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHER TRAINING FOR CHILDREN’S EDUCATION: A READING OF THE PEDAGOGY COURSE POST- CURRICULAR GUIDELINES

    Leandra Fernandes do Nascimento, Maria Marina Dias Cavalcante
    p. 552-574

    PDF (Português (Brasil))


    RESEARCH AND EXPERIENCE: LITERATURE THAT PULSATES THROUGH THE MOVEMENT OF WRITING

    Carla Clauber da Silva, Silvia Sell Duarte Pillotto
    p. 575-589

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHING AND LEARNING STRATEGIES USED IN HISTORY, PHILOSOPHY AND PEDAGOGY COURSES: CONCEPTS OF STUDENTS AND TEACHERS

    Eliane Aparecida Toledo-Pinto, Letícia Carolina Cortinove, Dariel de Carvalho
    p. 590-616

    PDF (Português (Brasil))


    MOVEMENTS AND GESTURES OF THE CHILD’S BODY IN PROJECT PEDAGOGY: METHODOLOGICAL TRAJECTORY OF A STUDY WITH CHILDREN

    Tatiane Lopes Monteiro, Marynelma Camargo Garanhani
    p. 617-635

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    IT ALL STARTED WITH A... "LET'S DO IT!": A REPORT OF EXPERIENCE IN THE DEVELOPMENT OF COMPETENCES FOP THE FORMATION OF REFLECTIVE TEACHERS

    Franciele Corti, Sebastià Roig-Coll, Fanny Masero-Brioso, Miguel Ángel Mestre-Medina, Laura Arnal
    p. 636-652

    PDF (Español (España))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.