• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    April - June 2018

    ISSN: 1984-7114 

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles
    Enterviews

    Inicial Notes

    INITIAL NOTES

    p. 01-01

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    STRATEGIC BEHAVIOURS TO PRESERVE CURRICULUM STUDIES AS A FIELD

    David Callejo Pérez, Donna Adair Breault
    p. 02-17

    PDF


    INTEGRATION IN HIGH SCHOOL EDUCATION: HEGEMONIC STRUGGLE FOR SIGNIFICATION OF THE CURRICULUM

    Maria Gorete Rodrigues Cardoso, Genylton Odilon Rego da Rocha
    p. 18-39

    PDF (Português (Brasil))


    TRAINING AND WORKING CONDITIONS OF HIGH SCHOOL TEACHERS IN BRAZIL

    Gilvan Luiz Machado Costa, Maria da Graça Nóbrega Bollmann
    p. 40-54

    PDF (Português (Brasil))


    MUNICIPAL COUNCIL OF EDUCATION IN MOSSORÓ-RIO GRANDE DO NORTE, BRAZIL: A STUDY OF ITS DELIBERATIVE FUNCTION

    Allan Solano Souza, Arilene Maria Soares Medeiros
    p. 55-73

    PDF (Português (Brasil))


    THE INSTRUMENT OF THE STANDARD AND ITS EFFECTS ON THE BODIES: SCHOOL SCENES

    Gicele Maria Cervi, Monique Cristina Francener Hammes Schütz
    p. 74-88

    PDF (Português (Brasil))


    EDUCATIONAL POLICIES AND INITIAL TEACHER TRAINING: DIDACTICS IN RESOLUTION 002/2015

    Marcos Gehrke, Juliana Domit Mallat
    p. 89-104

    PDF (Português (Brasil))


    SOCIAL MOVEMENTS AND THE POLITICAL FORMATION OF WOMEN IN THE FIGHT FOR DAY CARE: THE EXPERIENCE OF "ARTCRECHE" IN SÃO GONÇALO

    Maria Tereza Goudard Tavares
    p. 105-121

    PDF (Português (Brasil))


    UNIVERSITY LINGUISTIC POLICIES: SUPPORTING INDIGENOUS LANGUAGES IN AN UNDERGRADUATE COURSE FORMAÇÃO INTERCULTURAL PARA EDUCADORES INDÍGENAS (FIEI)

    Maria Gorete Neto
    p. 122-137

    PDF (Português (Brasil))


    ACADEMIC WRITING: REPERCUSSIONS AND RESONANCES PROPAGATED IN COLLECTIVITY

    Vivien Kelling Cardonetti, Marilda Oliveira de Oliveira
    p. 138-150

    PDF (Português (Brasil))


    Enterviews

    WHERE IS HIGH SCHOOL EDUCATION HEADED?

    Shirlei de Souza Corrêa, Cassia Ferri
    p. 151-162

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.