• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Setembro - Dezembro 2015

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Teacher’s section

    Inicial Notes

    NOTAS INICIAIS

    p. 349-349

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    EDITORIAL

    Comissão Editorial
    p. 350-353

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    “HERE I AM AS A TRAINER, EVEN THOUGH I AM A TEACHER” - TRANSITIONS IN ADULT TRAINERS’ IDENTITIES IN PORTUGAL

    Rómina Mello Laranjeira
    p. 354-372

    PDF (Português (Brasil))


    CURRENT EDUCATIONAL POLICIES: VALORIZATION AND DEFICIENCY OF THE TEACHING PROFESSION

    Elma Júlia Gonçalves de Carvalho, Ester Cristiane Wonsik
    p. 373-393

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHING ACTIVITY, MEDIATION AND TEACHER LEARNING IN A TEACHING RESIDENCY PROGRAM: AN ANALYSIS BASED ON CULTURALHISTORICAL THEORY

    Vanessa Dias Moretti, Edna Martins
    p. 394-411

    PDF (Português (Brasil))


    THE PRACTICE OF AN FFL TEACHER WHO SUFFERS FROM VOICE AND HEARING PROBLEMS

    Malak Moustapha-Sabeur
    p. 412-435

    PDF (Português (Brasil))


    PATHOLOGICAL SUBJECTS BETWEEN READING AND WRITING

    Alita Carvalho Miranda Paraguassú, Alexandre Ferreira da Costa
    p. 436-452

    PDF (Português (Brasil))


    THINKING ABOUT RESEARCH WITH YOUNG HIGH SCHOOL STUDENTS

    Nara Vieira Ramos, Sueli Salva, Elisete Medianeira Tomazetti
    p. 453-468

    PDF (Português (Brasil))


    DIALOG BETWEEN COMPLEX THOUGHT AND PHILOSOPHICAL HERMENEUTICS

    Nilton Rodrigues Menezes, Clenio Lago
    p. 469-488

    PDF (Português (Brasil))


    MARX – AN OVERVIEW OF A PANORAMIC (PRIVELIGED) VIEW

    Eliane Juraski Camillo
    p. 489-502

    PDF (Português (Brasil))


    Teacher’s section

    45 YEARS OF CLASSROOM AS AN HOURLY-WAGE TEACHER AND RESEARCHER

    Osmar de Souza
    p. 503-511

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.