• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Vol. 20 No. 1 (2020)

    Janeiro - Dezembro de 2020

    ISSN: 1984-7114 

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles
    Reviews

    Inicial Notes

    INITIAL NOTES

    p. 01-01

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    GLOBAL COMPETENCE BEGINS IN PRESCHOOL: AN INVESTIGATION OF HOW TO NURTURE EMPATHY IN YOUNG CHILDREN

    Daniela Fenu Foerch
    p. 02-19

    PDF


    CONTINUING EDUCATION OF LITERACY TEACHERS: A STUDY IN THREE MUNICIPALITIES OF MARAJÓ/PA

    Benedito de Jesus Pinheiro Ferreira, Solange Pereira da Silva
    p. 20-41

    PDF (Português (Brasil))


    IN FAVOR OF AN INCLUSIVE PHYSICAL EDUCATION IN SCHOOLS: DECONSTRUCTING HEGEMONIC BODY STANDARDS IN SCHOOLS

    Monique Marques Longo
    p. 42-52

    PDF (Português (Brasil))


    MONITORING AND EVALUATION OF TEN-YEAR EDUCATION PLANS: A CONCEPTUAL-LEGAL ANALYSIS

    Silvio Cesar Nunes Militão, Maria Alice de Miranda Aranda
    p. 53-70

    PDF (Português (Brasil))


    NEW PARADIGMS: POST-DRAMATIC APPROACHES TO EMERGING EDUCATION IN A THEATER PEDAGOGY

    Márcia Regina Ribeiro Gomes Sommer, Mateus Schimith Batista, Maria José de Pinho
    p. 71-91

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHERS AND MANAGERS AS RESEARCHERS: REFLECTION ON PRACTICE BASED ON STUDENTS’ LISTENING

    Julio Gomes Almeida, Priscila Martins Diniz
    p. 92-109

    PDF (Português (Brasil))


    CINEMA AND HUMAN RIGHTS IN SCHOOLS: STRATEGIES FOR OVERCOMING VIOLENCE

    Alexandre Silva Guerreiro
    p. 110-120

    PDF (Português (Brasil))


    THE GESTURE IS WRITING IN THE AIR: IDEATIONAL REPRESENTATION OF THE WORD AND APPROPRIATION OF WRITING IN VYGOTSKY

    Adriana Fatima Franco, Lígia Márcia Martins
    p. 121-137

    PDF (Português (Brasil))


    NIETZSCHE’S PHILOSOPHICAL VITALISM: EPISTEMOLOGICAL FOUNDATIONS AND THE APPRECIATION OF ART IN EDUCATION

    Fabio Hecktheuer, Lenir Lopes, Josenir Lopes Dettoni
    p. 138-146

    PDF (Português (Brasil))


    RESEARCH IN ENVIRONMENTAL EDUCATION: TOWARDS AN EPISTEMOLOGY OF LIFE

    Eliane Renata Steuck, Vilmar Alves Pereira
    p. 147-163

    PDF (Português (Brasil))


    DERMEVAL SAVIANI AND EDUCATIONAL POLICY IN BRAZIL

    Raquel De Almeida Moraes
    p. 164-176

    PDF (Português (Brasil))


    STUDENT PROFILE IN UNDERGRADUATE COURSES IN SCIENCE AND CHEMISTRY AT UECE AND TEACHER EDUCATION

    Francisco Ranulfo Freitas Martins Júnior, Eloisa Maia Vidal
    p. 177-195

    PDF (Português (Brasil))


    CULTURAL DIVERSITY AND RACIAL-ETHNIC RELATIONS IN EDUCATION

    Guilherme Paiva Carvalho, Eliane Anselmo Silva
    p. 196-216

    PDF (Português (Brasil))


    LIVING TO WRITE: SARTRE AS A PHILOSOPHER-EDUCATOR

    Maurício Silva
    p. 217-225

    PDF (Português (Brasil))


    COMPUTATIONAL THINKING IN THE FORMATION OF THE LICENTIATE IN PEDAGOGY

    Valdir José Corrêa Júnior, André Luis Alice Raabe
    p. 226-250

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    DISTANCE EDUCATION AND TEACHER TRAINING – A LOOK AT DYNAMICS AND PROCESSES

    Lidia Silva Vaz e Vaz
    p. 251-253

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.