• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Formação e Saberes Docentes

    Janeiro - Abril de 2011

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Reviews

    Inicial Notes

    Sumário

    p. 1-3

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    Editorial

    Comissão Editorial
    p. 4-5

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    Love me, hold me, protect me! Teachers knowledge and policies for continuing education

    Altair Aberto Fávero, Rosimar Serena Siqueira Esquinsani
    p. 6-13

    PDF (Português (Brasil))


    Rural education and the memory of the elderly: navigating between the past and present

    Ana Maria Freitas Teixeira, Alessandra Alexandre Freixo
    p. 14-23

    PDF (Português (Brasil))


    Formação em/e para o emprego: o contexto da aprendizagem ao longo da vida na Noruega e Espanha A

    Ana Inés Renta Davids, Christian Muleka Mwewa, Abudo Machude
    p. 24-33

    PDF (Português (Brasil))


    Professional training: representations of teachers trained in service

    Emmanuel Ribeiro Cunha, Pedro Franco de Sá, Maria do Perpétuo Socorro Cardoso da Silva, Luzia Maciel Cascaes
    p. 34-47

    PDF (Português (Brasil))


    Interfaces in the literacy process: logic-mathematization as a support for acquiring reading and writing skills

    Natercia de Souza Lima Bukowitz
    p. 48-52

    PDF (Português (Brasil))


    The Catholic Faculty of Philosophy of Curitiba: an emblem of Catholic higher education in Parana (1950)

    Névio de Campos
    p. 53-61

    PDF (Português (Brasil))


    The criticism of humanism in education and the repercussions on the pedagogical discourse in the contemporary scenario

    João Francisco Lopes de Lima
    p. 62-69

    PDF (Português (Brasil))


    Managing pedagogy in the school: possibilities for the teachers’ work

    Liliana Soares Ferreira
    p. 70-82

    PDF (Português (Brasil))


    Trabajo. Gestión de lo pedagógico. Escuela. Políticas públicas.

    Édgar Javier González Gaudiano, Julio César Puente Quintanilla
    p. 83-93

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    “Proposals for the future of education”: bringing up-to-date Pierre Bourdieu’s refl ections on Education

    Cristina Carta Cardoso de Medeiros
    p. 94-103

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    The faces of social and environmental sustainability and the controversies, potential and arrangements of environmental education

    Aloisio Ruscheinsky
    p. 104-107

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.