• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Epistemologias e Práticas de Formação e de Pesquisa

    Setembro - Dezembro 2013

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles

    Inicial Notes

    Sumário

    p. 155-157

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    Editorial

    Comissão Editorial
    p. 158-159

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    EXPERIENCE, DIALOGUE AND QUESTIONING: TEACHER TRAINING AS PHILOSOPHICAL EXPERIENCE

    Carmen Sanches Sampaio, Tiago Ribeiro, Igor Helal
    p. 160-168

    PDF (Português (Brasil))


    CURRICULAR PRACTICES WITH ELEMENTS OF INCLUSIVITY: AN ANALYSIS BASED ON SCHOOL CULTURE

    Amélia Maria Araújo Mesquita, Genylton Odilon Rêgo da Rocha
    p. 169-177

    PDF (Português (Brasil))


    CONTEMPORARY VISUALITY AND EDUCATION: INTERACTION OF LANGUAGES AND READING

    Analice Dutra Pillar
    p. 178-185

    PDF (Português (Brasil))


    LEARNING HOW TO BE A LITERACY TEACHER: CHALLENGES TO TRAINING

    Doris Pires Vargas Bolzan, Silvana Martins de Freitas Millani
    p. 186-194

    PDF (Português (Brasil))


    THE UNIVERSITY PROFESSOR AS A PROFESSIONAL RESEARCHER OF HIS OWN PRACTICE

    Altair Aberto Fávero, Darciel Pasinato
    p. 195-206

    PDF (Português (Brasil))


    THE EVALUATION OF LEARNING: HOW TO DO THIS AT UNIVERSITIES?

    Judith Martinez Royert, Vera Lucia Felicetti
    p. 207-213

    PDF (Português (Brasil))


    RESEARCH-DEVELOPMENT: A LOOK AT ITS CONCEPTUAL AND POLITICAL CONSTITUTION

    Andrea M. Longarezi, Jorge Luiz da Silva
    p. 214-225

    PDF (Português (Brasil))


    TIME AND LEARNING. THE MODEL OF RATIO STUDIORUM FROM THE XVI TO THE XIX CENTURY

    Fabio Pruneri
    p. 226-237

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.