• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Vol. 21 No. 1 (2021)

     

     

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles

    Inicial Notes

    INITIAL NOTES

    p. 1-1

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    SCHOOL MEALS AND LAW 11.947/2009: DISCURSIVE-IDEOLOGICAL CONSTRUCTIONS AND THE MEANING EFFECTS OF STATE RESPONSIBILITY

    Gabriela Alves de Arruda, Dennys Dikson
    p. 2-14

    PDF (Português (Brasil))


    ACTIVE METHODOLOGIES AS TEACHING STRATEGIES IN LEGAL TEACHING

    Douglas Vieira de Almeida, Luis Paulo Leopoldo Mercado
    p. 169-189

    PDF (Português (Brasil))


    RACIALIZED REPRESENTATIONS AND PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE COMICS OF THE BLACK CHARACTER PIMPO IN THE CHILDREN’S MAGAZINE “CACIQUE”

    Maria Angélica Zubaran, Rosa Maria Hessel Silveira
    p. 131-147

    PDF (Português (Brasil))


    ETHNIC-RACIAL AND RELIGIOUS DIVERSITY ISSUES: A STUDY WITH YOUNG PEOPLE AND ADULTS

    Maria Hermínia Lage Fernandes Laffin, Celeste Aparecida Pimentel
    p. 97-115

    PDF (Português (Brasil))


    REMOTE TEACHING IN THE MUNICIPAL NETWORK OF SANTO ANDRÉ: BETWEEN INTENTIONS AND REALITY

    Maria Gabriela Mills Cammarano, Sanny Silva da Rosa
    p. 68-78

    PDF (Português (Brasil))


    THEORETICAL NOTES OF PHENOMENOLOGY AS A (POSSIBLE) METHODOLOGICAL WAY FOR RESEARCH IN NON-SCHOOL EDUCATION

    Arthur Vianna Ferreira
    p. 39-52

    PDF (Português (Brasil))


    SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIP IN PHYSICAL EDUCATION TEACHER FORMATION: A CURRICULAR ANALYSIS

    Antonio Evanildo Cardoso de Medeiros Filho, Antonio Germano Magalhães Junior
    p. 15-24

    PDF (Português (Brasil))


    THE EXPANSION OF MANDATORY TEACHING IN THE DISCOURSE: THE IDEA OF CHILD AS FUTURE

    Aliandra Cristina Mesomo Lira, Ângela Mara de Barros Lara
    p. 190-211

    PDF


    EPISTEMOLOGY OF PRACTICE: ACADEMIC PRODUCTION ANALISIS IN BRAZILIAN THESES AND DISSERTATIONS

    Luiz Gustavo Bonatto Rufino, Samuel de Souza Neto
    p. 148-168

    PDF (Português (Brasil))


    KNOWLEDGE OF THE PEDAGOGICAL PRACTICE CONSIDERING THE CONTEXT OF THE COVID-19 PANDEMIC

    Susana Soares Tozetto, Franciele Stefanello Stefanello
    p. 116-130

    PDF (Português (Brasil))


    ACCESS TO AFFIRMATIVE ACTION POLICIES ON WEBSITES OF BRAZILIAN FEDERAL UNIVERSITIES

    Maria da Graça Saraiva Nogueira, Caroline Casali
    p. 79-96

    PDF (Português (Brasil))


    MOBILE TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL SCENARIO OF THE COVID-19 PANDEMIC

    Célia Regina de Carvalho
    p. 53-67

    PDF (Português (Brasil))


    MOBILIZING CONCEPTUAL TOOLS OF DISCOURSE ANALYSIS IN MICHEL FOUCAULT

    Bárbara Hees Garré, Ana Gabriela da Silva Vieira
    p. 25-38

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.