• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Aprendizagem, Tecnologias e Conhecimento

    Janeiro - Abril 2012

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles

    Inicial Notes

    Sumário

    p. 1-3

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    Editorial

    Comissão Editorial
    p. 4-6

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    OPEN-SOURCE ONLINE SCIENCE INQUIRY MATERIALS: BUILDING A COMMUNITY

    Marcia C. Linn, Elizabeth Gerard, Mie Elissa Sato
    p. 07-26

    PDF (Português (Brasil))


    BETWEEN THEORY AND PRACTICE: A LOOK AT INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT) IN TEACHERS’ EDUCATION

    Albano Goes Souza, Ronaldo Nunes Linhares
    p. 27-36

    PDF (Português (Brasil))


    ICT IN EDUCATION: A PRELIMINARY ANALYSIS OF the new knowledge in TEACHERS’ EDUCATION IN the STATE UNIVERSITIES of sergipe

    Elbênia Marla Ramos Silva
    p. 37-46

    PDF (Português (Brasil))


    EDUCATORS’ DISCOURSES ON THE USE OF TECHNOLOGY IN THEIR TEACHING

    Paula Mariza Zedu Alliprandini, Sandra Luzia Wrobel Straub, Vera Lúcia Vieira de Camargo, Tânia Pitombo Oliveira
    p. 47-57

    PDF (Português (Brasil))


    INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AND COLLABORATIVE LEARNING IN PRIMARY EDUCATION

    Kátia Morosov Alonso, Maria Auxiliadora Marques Vasconcelos
    p. 58-67

    PDF (Português (Brasil))


    CYBER-INFANTS AND MULTITASKING BEHAVIOR: UNDERSTANDING POSSIBLE PRODUCTIONS OF CHILDREN AND TEACHERS

    Rita de Cássia Grecco dos Santos, Rita Melânia WeblerBrand, Maristani Polidori Zamperetti
    p. 68-76

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHERS’ EDUCATION IN THE CONTEXT OF CYBERCULTURE: TEACHING OPPORTUNITIES IN METAVERSES (DIGITAL VIRTUAL WORLDS IN 3 DIMENSIONS - MDV3D)

    Ana Margô Mantovani, Luciana Backes, Bettina Steren dos Santos
    p. 77-86

    PDF (Português (Brasil))


    ELECTRONIC GAMES AND LEARNING: WHAT DO CHILDREN AND YOUNG PEOPLE SAY ON THE SUBJECT?

    Dulce Marcia Cruz, Daniela Karine Ramos, Rafael Marques de Albuquerque
    p. 87-96

    PDF (Português (Brasil))


    “CONNECT AND BECOME PART OF THE NETWORK?” CONCEPTS OF INDIGENOUS UNIVERSITY STUDENTS ON THE USE OF TECHNOLOGY AND SOCIAL NETWORKS

    Rosimeire Martins Régis Santos, Maria Cristina Lima Paniago Lopes
    p. 97-103

    PDF (Português (Brasil))


    A DIDACTIC RATIONALITY IN THE EDUCATION OF TEACHERS: TECHNOLOGIES AND LEARNING

    Leandra Anversa Fioreze, Simoni Timm Hermes
    p. 104-112

    PDF (Português (Brasil))


    BLOG IN THE PRODUCTION OF SCHOOL KNOWLEDGE

    Teresa Kazuko Teruya, Samilo Takara
    p. 113-120

    PDF (Português (Brasil))


    What will become of schools in digital cities?

    Marilda Aparecida Behrens, Patrícia Lupion Torres, Elizete Lúcia Moreira Matos
    p. 121-129

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.