• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • CONTRAPONTOS

    Setembro - Dezembro 2016

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles
    Teacher’s section

    Inicial Notes

    INICIAL NOTES

    p. 360-360

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    FINANCING OF BASIC EDUCATION IN THE NEW NATIONAL EDUCATION PLAN: PROGRESS, DILEMMAS AND PERSPECTIVES

    Silvio Cesar Nunes Militão
    p. 361-382

    PDF (Português (Brasil))


    THE DEVELOPMENT INDEX OF BASIC EDUCATION AND POVERTY LEVELS IN SMALL MUNICIPALITIES OF SOUTHERN BRAZIL

    Valdecir Soligo
    p. 383-398

    PDF (Português (Brasil))


    THE WORK OF TEACHERS AT THE PUBLIC SCHOOL OF NITERÓI: LIMITS OF PRECARIOUSNESS OR PRECARIOUSNESS WITHOUT LIMITS

    Jéssica do Nascimento Rodrigues, Mary Rangel
    p. 399-425

    PDF (Português (Brasil))


    UNDERGRADUATE DISTANCE EDUCATION AND TEACHER TRAINING AT UFT

    Denilda Caetano Faria, Maria Zeneide Carneiro Magalhães Almeida, Moisés Gregório Gregório Silva
    p. 426-438

    PDF (Português (Brasil))


    REFLECTIVE TEACHER: A CONTRIBUTION TO THE EPISTEMOLOGY OF PRACTICE AND TEACHER TRAINING

    Mirtes Ribeiro de Lira, Elisângela Campos Damasceno Sarmento
    p. 439-453

    PDF (Português (Brasil))


    UNDER THE DOME OF THE CONSTELLATIONS: ACTOR-NETWORK THEORY AND ASTRONOMY EDUCATION IN THE PLANETARIUM

    Erica de Oliveira Gonçalves, Martha Kaschny Borges
    p. 454-470

    PDF (Português (Brasil))


    VIEWS OF COMMON CLASSROOM TEACHERS CONCERNING THE SPECIALIZED EDUCATIONAL SERVICE AND THE SCHOOLING PROCESSES OF STUDENTS WITH DISABILITIES

    Andréia Heiderscheidt Fuck, Aliciene Fusca Machado Cordeiro, Juliana Testoni dos Santos Rangel
    p. 471-490

    PDF (Português (Brasil))


    THE RISE OF CHILDHOOD SENTIMENT IN BRAZIL AND THE CARE OF CHILDREN

    Ione da Silva Cunha Nogueira
    p. 491-517

    PDF (Português (Brasil))


    THE METHODOLOGY OF PROJECTS AND THE CHALLENGE IN CREATING NEW POSSIBLE PROPOSALS

    Elaine Cristina Nascimento, Marilda Aparecida Behrens, Patricia Lupion Torres
    p. 518-533

    PDF (Português (Brasil))


    DEVELOPING AN INTUITIVE AND PROBABILISTIC UNDERSTANDING OF Α=0.05 AND Α=0.01 STATISTICAL SIGNIFICANCE LEVELS

    Mehmet Türegün
    p. 534-540

    PDF


    Teacher’s section

    A BANKING OPERATIONS SIMULATION IN AN INVESTIGATIVE SCENARIO WITH STUDENTS IN THE EARLY YEARS

    Fábio Alexandre Borges, Eliane Siviero da Silva
    p. 541-562

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.