• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Práticas e Pesquisa sobre o processo de implantação do Ensino Fundamental de Nove Anos

    Maio - Agosto de 2011

    ISSN: 1984-7114

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Editorial
    Articles
    Academic Reflections
    Reviews

    Inicial Notes

    Sumário

    p. 109-111

    PDF (Português (Brasil))


    Editorial

    Editorial

    Comissão Editorial
    p. 112-114

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    “WE HAVE FIVE YEARS”: AN ACCOUNT OF LOWERING THE SCHOOL STARTING AGE IN THE IMPLEMENTATION OF THE NINE-YEAR ELEMENTARY EDUCATION IN WESTERN PARANÁ

    Flavia Anastacio de Paula, Flaviana Demenech
    p. 115-124

    PDF (Português (Brasil))


    THE NINE-YEAR ELEMENTARY EDUCATION, SENSES AND MEANINGS: CONTRIBUTIONS OF THE HISTORICAL-CULTURAL THEORY

    Adriana de Fátima Franco, Jéssica Godói
    p. 125-133

    PDF (Português (Brasil))


    THE PROCESS OF IMPLEMENTING COMPULSORY NINE YEAR-ELEMENTARY EDUCATION IN MINAS GERAIS: ISSUES AND TENSIONS

    Magali Reis, Sueli Machado Pereira de Oliveira
    p. 134-142

    PDF (Português (Brasil))


    SIX-YEAR OLD CHILDREN AT SCHOOL: IS IT PLAY TIME OR STUDY TIME?

    Ágatha Marine Pontes Marega, Marta Sueli de Faria Sforni
    p. 143-151

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHERS AND CHILDREN IN THE FIRST YEAR OF NINE-YEAR ELEMENTARY EDUCATION: CHALLENGES AND EXPECTATIONS

    Aliandra Cristina Mesomo Lira, Andréia de Fátima Melo Machado, Cristienne Caroline Souza de Oliveira Fassini
    p. 152-160

    PDF (Português (Brasil))


    SOCIAL SPACE AND SCHOOL SPACE: INTERFACES AND CONTRADICTIONS IN THE CONTEXT OF NINE YEAR-ELEMENTARY EDUCATION

    Antonia Almeida Silva, Leomárcia Oliveira Caffé Uzêda, Tamar Antunes de Almeida
    p. 161-169

    PDF (Português (Brasil))


    Elementary Education. School space. Social space.

    Zenilde Durli, Marilda Pasqual Schneider
    p. 170-178

    PDF (Português (Brasil))


    NINE YEAR-ELEMENTARY EDUCATION: AN ANALYSIS OF THE CONTRIBUTIONS OF DISSERTATIONS AND THESES PRESENTED IN THE PERIOD 2006-2010

    Gabriela Medeiros Nogueira, Eliane Teresinha Peres
    p. 179-187

    PDF (Português (Brasil))


    NINE YEAR-ELEMENTARY EDUCATION: MAPPING AND ANALYSIS OF DISSERTATIONS AND THESES

    Dirléia Fanfa Sarmento, Gilberto Ferreira da Silva, Evaldo Luis Pauly
    p. 188-198

    PDF (Português (Brasil))


    THE SOCIOLOGY OF CHILDHOOD AND THE EDUCATION OF CHILDREN

    Vera Lúcia Chacon Valença
    p. 199-206

    PDF (Português (Brasil))


    SOME CONSIDERATIONS FOR THINKING ABOUT EDUCATIONAL RESEARCH: THE EPISTEMIC AND SOCIAL STATUTE OF THE SCIENCE

    Rosa Maria Corrêa das Neves, Siomara Borba
    p. 207-214

    PDF (Português (Brasil))


    ESTRATÉGIAS VOCAIS PARA O SUCESSO DA PRÁTICA PEDAGÓGICA

    Malak Moustapha Sabeur
    p. 215-227

    PDF (Português (Brasil))


    Academic Reflections

    ANTI-JESUITISM IN THE EIGHTEENTH CENTURY: AN ANALYSIS OF THE JÉSUITE ENTRY IN THE ENCYCLOPÉDIE OF THE ENLIGHTENMENT

    Cézar de Alencar Arnaut de Toledo, Vanessa Campos Mariano Ruckstadter
    p. 228-235

    PDF (Português (Brasil))


    Reviews

    LITERACY AND READING READINESS

    Lidia Silva Vaz e Vaz, Elvira Cristina Martins Tassoni
    p. 236-238

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.