• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Vol. 22 No. 2 (2022)

    Select the section to browse to the articles:

    Inicial Notes
    Articles

    Inicial Notes

    INITIAL NOTES

    p. 1-1

    PDF (Português (Brasil))


    Articles

    CURRICULAR REFORMS FOR HIGHER EDUCATION: CONTEXTS OF TEXT PRODUCTION AND PRACTICE

    Eliezer Alves Martins, Maira Ferreira
    p. 2-19

    PDF (Português (Brasil))


    THE PRESENCE IN INDIGENOUS STUDENTS IN HIGHER EDUCATION: A STRATEGY OF AFFIRMING IDENTITIES

    José Licínio Backes
    p. 20-30

    PDF (Português (Brasil))


    TEACHING INFANTS AND YOUNG CHILDREN: RECORDS OF PEDAGOGICAL ACTION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

    Caroline Machado Cortelini Conceição
    p. 31-46

    PDF (Português (Brasil))


    CONFIGURATION OF PEDAGOGICAL PRACTICES AMONG RURAL ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS

    Albeiro Rodríguez Acevedo, Vera Lucia Felicetti
    p. 47-65

    PDF (Português (Brasil))


    THE FORMATIVE, PRESCRIPTIVE AND PLANNED DIMENSIONS IN THE LITERARY MEMORIES JOURNAL OF THE PORTUGUESE LANGUAGE OLYMPICS

    Andreia Rezende Garcia-Reis, Míriam Fernanda Costa
    p. 66-88

    PDF (Português (Brasil))


    ETHICAL & AESTHETIC FORMATION IN ELEMENTARY EDUCATION: UNDERSTANDINGS AND IMPLICATIONS FOR TEACHER’S ACTIONS

    Ana Paula Oliveira da Silva, Cledes Antonio Casagrande, Clóvis Trezzi
    p. 89-107

    PDF (Português (Brasil))


    HEALTH GEOGRAPHY AND EDUCATION: INTERDISCIPLINARY ANALYSIS OF THE ORGANIZATION OF HEALTH TERRITORIES PROMOTED BY THE SUS

    Camilo Darsie, Matheus Santos de Souza
    p. 108-125

    PDF (Português (Brasil))


    REFLECTIONS ON EDUCATION, CHILDHOOD AND GENDER: ANALYSIS OF THE FILM THE FISHERMAN´S DIARY

    Josiane Eugênio, Maria Aparecida Casagrande, Gildo Volpato
    p. 126-138

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.