• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Vol. 23 No. 1 (2023)

    Demanda Contínua

    Select the section to browse to the articles:

    Articles
    Ensaios

    Articles

    DATACON: A METHODOLOGICAL PROPOSAL FOR RESEARCH IN EDUCATION

    Iandra Maria Weirich da Silva Coelho
    p. 1-19

    PDF (Português (Brasil))


    THE STUDY OF NUMERICAL SEQUENCES FOR TEACHING MATHEMATICS: JOURNAL PUBLICATIONS FROM 2017 TO 2022

    Renata Passos Machado Vieira, Francisco Regis Vieira Alves, Paula Maria Machado Cruz Catarino
    p. 20-32

    PDF (Português (Brasil))


    STATE OF KNOWLEDGE ON SOCIO-EMOTIONAL SKILLS IN WORKER TRAINING: AN ANALYSIS BASED ON HIGH SCHOOL EDUCATION IN BRAZIL AND ITS ARTICULATIONS WITH THE REQUIREMENTS OF CAPITAL VIA THE OECD AND THE AYRTON SENNA INSTITUTE (2010-2019)

    Andréia Aparecida Simão, Maria de Lourdes Pinto de Almeida
    p. 33-50

    PDF (Português (Brasil))


    CURRICULUM AND ASSESSMENT: CONCEPTS AND DEFINITIONS TO CONSOLIDATED THE TRAINING PROCESS TODAY

    Selena Castiel Gualberto Lima, Fábio Rychecki Hecktheuer
    p. 51-67

    PDF (Português (Brasil))


    TEACH AND LEARN: THE AFFECTS IN FOCUS IN CHILDREN’S DRAWINGS

    Elvira Cristina Martins Tassoni, Larissa Gabriela Alves, Andreia Osti
    p. 68-86

    PDF (Português (Brasil))


    ENTREPRENEURSHIP AND WAYS OF BEING TEACHER AND STUDENT

    Silvane Gema Mocellin Petrini, Fernanda Wanderer
    p. 87-105

    PDF (Português (Brasil))


    EXTERNAL ASSESSMENTS OF LEARNING AS A PLANNING ELEMENT FOR MUNICIPAL PUBLIC EDUCATION ACTIONS

    Samir Casagrande, Zoraia Aguiar Bittencourt
    p. 106-124

    PDF (Português (Brasil))


    KNOWLEDGE AND PRACTICES OF LITERACY TEACHERS IN SCHOOL CONTEXTS IN BRAZIL AND FRANCE: ASSESSMENT MANAGEMENT THROUGH PLANNED INTERMEDIATION IN THE LITERACY CYCLE

    Renata Oliveira, Magna, Nadja
    p. 143-157

    PDF (Português (Brasil))


    THE USE OF MATERIALS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES FROM A GENDER PERSPECTIVE: THE CASE OF THE DEPARTMENT OF PHYSICAL CULTURE OF THE NATIONAL UNIVERSITY OF LA PLATA (ARGENTINA, 1929-1946)

    Pablo Kopelovich
    p. 158-176

    PDF (Português (Brasil))


    A BIOECOLOGICAL VIEW WITH/FOR THE ARTS IN CHILDHOOD EDUCATION

    Kellen Alves Oliveira, Ângela Adriane Schmid t Bersch
    p. 191-204

    PDF (Português (Brasil))


    NEITHER DAWN NOR DUSK... FOR A TWILIGHT BNCC? THE OFFICIAL DOCUMENT IN THE LIGHT OF THE DURANDIAN IMAGINARY

    Jander Fernandes Martins, Vitória Duarte Wingert
    p. 205-223

    PDF (Português (Brasil))


    DRINKING FROM OTHER SOURCES:: DECOLONIAL METHODOLOGIES TO CONTINUE KNOWING

    Gilberto Ferreira da Silva
    p. 224-239

    PDF (Português (Brasil))


    Ensaios

    SPUN REPRESENTATIONS UNDER THE DAEDALUS OF THE FILMIC WORK "THE LORD OF THE LABYRINTH" (2014)

    Perolina Souza Teles, Wolney Nascimento Santos, Fabio Zoboli
    p. 125-142

    PDF (Português (Brasil))


    OTHER ANGLES: CONTRIBUTIONS OF NIETZSCHE’S PERSPECTIVISM TO THE CLASSROOM IN HEALTH EDUCATION

    Emília Carvalho Leitão Biato, Laudimar Alves de Oliveira
    p. 177-190

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.