• e-ISSN: 1984-7114 | ISSN: 1519-8227

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)
  • Search
  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

Revista Contrapontos

  • Register
  • Login

Scholars Portal Journals

  • Home
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Español (España)
    • Português (Brasil)

Search

  • Journal
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Perfil do Impacto
  • Parecereistas Ad Hoc
  • Information
    • For Readers
    • For Authors
    • For Librarians
  • Latest issue
  • Vol. 24 No. 1 (2024)

    Select the section to browse to the articles:

    Articles

    Articles

    Early childhood education on the Brazil-Paraguay border: portraits and perspectives under the approach of a literature review

    Renan Gonçalves Barbosa, Ione da Silva Cunha Nogueira
    p. 1-18

    PDF (Português (Brasil))


    Organizational aspects of teaching practice in Physical Education in Icoense schools in the beginning of the 1990's

    Paulo Rogério de Lima, Silvia Maria Nóbrega-Therrien
    p. 19-34

    PDF (Português (Brasil))


    Science teaching from a zoocritical perspective

    Elisângela Campos Damasceno Sarmento, Geraldo Jorge Barbosa de Moura
    p. 35-46

    PDF (Português (Brasil))


    Epistemologies implied in documentaries and dissemination books: proposal for educational material for of evolution concepts physics discipline

    Carlos Eduardo Laburú, Osmar Henrique Moura da Silva , Andréia De Freitas Zômpero
    p. 47-60

    PDF (Português (Brasil))


    What do you see? What do you think? And what do you do? Contributions of contemporary art to aesthetic education.

    Neila Schulz Reiser, Denise Costa
    p. 61-74

    PDF (Português (Brasil))


    VERB-VISUAL RELATIONSHIP IN THE READING OF RINOCERONTES NÃO COMEM PANQUECAS

    Lilibth Wilmsen, Flávia Brocchetto Ramos, Estella Maria Bortoncello Munhoz
    p. 75-91

    PDF (Português (Brasil))


    The induction process of the beginning nursery school teacher: difficulties, obstacles, and challenges

    Gezabel Francisco de Oliveira, Maria de Fátima Ramos Andrade, Ana Silvia Moço Aparício
    p. 92-110

    PDF (Português (Brasil))


    Initial and continuous training of nature science teachers in Vilhena – Rondônia

    Edilene de Jesus Chagas Pinheiro, Sérgio Candido de Gouveia Neto, A
    p. 111-127

    PDF (Português (Brasil))


    Perception of teachers and assistants in relation to team action in a nursing context

    Fernanda Delai Lucas Adurens, Munique Massaro, Débora Deliberato
    p. 128-145

    PDF (Português (Brasil))


    Preschool education and humanization:: the contributions of historical-cultural psychology to teaching practice

    Darlene Novacov Bogatschov, Fernando Wolff Mendonça, Gesilaine Mucio Ferreira
    p. 146-163

    PDF (Português (Brasil))


    The reflection of the colonialist and eurocentric ideology in the educational imposition of Guiné-Bissau

    Cauê Almeida Galvão, João Domingos da Cunha
    p. 164-178

    PDF (Português (Brasil))


    Tasks addressing sure or certain random events in a pedagogical game in elementary school

    Ailton Paulo de Oliveira Júnior Oliveira Júnior, Nilceia Datori Barbosa
    p. 179-193

    PDF (Português (Brasil))


    Inclusion of students diagnosed with Autism Spectrum Disorder : Speeches of education professionals.

    Márcia Dal Toé Nazário Bardini, Janine Moreira
    p. 194-208

    PDF (Português (Brasil))


    The The school radio in the early years of elementary school as an educommunicative ecosystem: : a theoretical mapping based on integrative review

    Eduardo Fofonca, Fabielle Gonçalves Gineste Olsemann
    p. 209-224

    PDF (Português (Brasil))


    Emergence of higher Education in Brazil - roots of a dichotomy

    João Pedro Aparecido Vicente
    p. 225-241

    PDF (Português (Brasil))


    Space as an environment from the perspective of Malaguzzi and Affordance

    Rubens de Sousa Bravalheri, Marynelma Camargo Garanhani
    p. 242-252

    PDF (Português (Brasil))


    Excavate and reassemble a research group’s ten-year archive

    Angélica Vier Munhoz
    p. 253-271

    PDF (Português (Brasil))


Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Top
  • Home
  • Register
  • Login
  • Frequently Asked Questions

Univali Journal Portal

O Portal de Periódicos da Universidade do Vale do Itajaí – Univali teve sua origem em 2008, fruto da visão pioneira de um grupo de editores apoiados pela Editora da Univali. Até 2022, o Portal abrigou 26 periódicos, incluindo revistas e Anais de Congressos.   A partir de 2023, a Biblioteca Comunitária do Campus Itajaí passou a coordenar o Portal, com o suporte da Gerência de Pesquisa da Vice-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Extensão, em colaboração com um Conselho Editorial.   Seu objetivo principal é divulgar a produção científica de docentes e discentes, especialmente dos Programas de Pós-graduação. Além disso, promove acesso facilitado, visibilidade e apoio aos editores dos periódicos, com 20 deles atualmente hospedados, usando a plataforma Open Journal Systems (OJS) para gerenciamento eficiente.   O Portal de Periódicos da Univali é um espaço valioso para disseminação do conhecimento, enriquecendo o ambiente acadêmico da instituição e a comunidade.

Copyright - univali.br - 2021 - Todos os direitos reservados | Política de Cookies | Política de Privacidade

Exclusive OJS theme plugin developed by GeniusDesign.